Działa na nas jak wieczorne niebo: skłania do refleksji i uspokaja. Patrząc na niego czujemy się bezpieczni, nasze myśli są jaśniejsze, bardziej skupione, a horyzonty otwierają się zachęcając do poszukiwania nowego. Kolor ten jak żaden inny daje poczucie bezpieczeństwa, przynosi ukojenie i wycisza ludzki umysł pobudzając go jednocześnie do myślenia. Może być określony jako ponadczasowy, zwięzły, elegancki.


Reklama

Taki jest „Classic Blue”, czyli kolor z palety Pantone o numerze 19-4052. To klasyczny niebieski kolor, który według psychologów zachęca do budowania na stabilnym fundamencie i wzmacnia naszą odporność. Nie jest agresywny, przeciwnie – wyzwala w nas współczucie i zaufanie. Stanowi swego rodzaju duchowe sanktuarium, które w dzisiejszym niespokojnym świecie czyni go idealnym kolorem na nadchodzącą nową dekadę.

Dlaczego Pantone?

Słynna marka co roku wybiera ze swojego wzornika kolor, który będzie obowiązywał w modzie, wnętrzach i innych branżach związanych z projektowaniem. Kolorem roku 2019 był Living Coral, wcześniej był to Ultra Violet. Proces wyboru koloru roku Pantone wymaga dokładnego rozważenia i analizy trendów. Każdego roku, aby wybrać kolor, eksperci Pantone Color Institute poszukują nowych elementów, które wpływają na kolor na całym świecie. Mogą one obejmować przemysł rozrywkowy i produkcje filmowe, zwiedzanie wystaw sztuki i nowych artystów, modę, wszystkie dziedziny designu, popularne atrakcje turystyczne oraz nowy styl życia czy warunki społeczno-ekonomiczne. Czynniki te mogą również pochodzić z nowych technologii, materiałów, tekstur i efektów ich przetwarzania, a nawet z platform mediów społecznościowych czy nadchodzących wydarzeń sportowych, które przyciągają uwagę na całym świecie.

Kolory roku Pantone w ostatnich latach

Specjaliści z Pantone Color Institute nieustannie analizują bieżące kolory i przewidują przyszłe trendy kolorystyczne z wyprzedzeniem nawet do kilku lat. Z ich prognoz korzystają globalne marki, w tym zarówno firmy handlowe jak i produkcyjne. Warto więc przyglądać się ogłaszanym przez Pantone trendom kolorystycznym, wpływają one bowiem na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach: odzieżowej, tekstyliów domowych i wzornictwa przemysłowego, a także w obszarze reklamy, produktów, opakowań i projektów graficznych.

Klasyczny niebieski i florystyka

O tym, czy „Classic Blue” rzeczywiście stanie się kolorem roku 2020 we florystyce – zobaczymy. Nie chodzi tutaj przecież tylko o dostępność kwiatów w tym kolorze, takich jak chociażby krokusy, bratki, hortensje, ostróżki, irysy czy chabry. Istotne będzie jaki wpływ wywrze ten kolor na florystyczny design, na kwiatowe dekoracje ślubne, a nawet na prace wykonane podczas mistrzostw Europa Cup 2020 (które po raz pierwszy odbędą się w Polsce, w Katowicach!). Czas więc na Nowy 2020 Rok i “Classic Blue” we florystyce.

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl