To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum
Kwiaciarnie i florystyka - Kwiaty, rośliny to nasza pasja

Artykuły - Nowy wymiar pasji tworzenia

Red - 2011-05-30, 17:14
Temat postu: Nowy wymiar pasji tworzenia
Nowy wymiar pasji tworzenia
Rozmowa z panem Tomaszem Czarnota

Od niedawna na polskim rynku obecna jest firma Opiflor, będąca częścią międzynarodowego koncernu Tu-Es, oferującego dodatki i akcesoria florystyczne. Firma wywodzi się z bawarskiego miasteczka Giebelstadt – jednak dzięki szybkiemu rozwojowi jej zasięg szybko wykroczył poza granice Niemiec. „Przez 10 lat działania otworzyliśmy filie w wielu krajach Europy. Do najbardziej dynamicznych rynków zaliczyłbym Niemcy, Szwajcarię, Francję, Włochy oraz tradycyjnie już Holandię. We wszystkich tych krajach zyskaliśmy zaufanie tysięcy florystów, co jest dla nas potwierdzeniem jakości oraz trafności w doborze oferowanych produktów” powiedział Tomasz Czarnota, odpowiedzialny za polski oddział firmy.

Zadaliśmy więc pytanie, w jaki sposób firma chce przekonać do siebie polskich florystów?

„Stawiamy na jakość naszych produktów oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Ponieważ odnosimy sukcesy na wielu międzynarodowych rynkach, wiemy, jak istotna dla naszych klientów jest jakość oferowanych produktów, ale przede wszystkim także jakość obsługi klienta. Rynek florystyczny w Europie jest coraz bardziej wymagający, klienci coraz częściej wybierają wygodniejsze dla siebie formy zakupu jak np. sklep internetowy lub zamówienia drogą mailową. Dopasowujemy nasz sposób pracy do wymagań dynamicznego rynku, jakim niewątpliwie jest rynek florystyczny w Polsce. Z prowadzonych przez nas badań wynika na przykład, iż nasi klienci ogromną wagę przywiązują do jakości oraz sposobu pakowania towaru. Możemy poszczycić się najnowszymi urządzeniami do zarządzania magazynem, opakowaniami skonstruowanymi specjalnie dla naszych potrzeb oraz indywidualnie wynegocjowanymi warunkami dostaw. Wszystko to skutkuje z kolei błyskawiczną dostawą do naszych klientów. 90% zrealizowanych do tej pory przesyłek do Polski, trafiło do naszych klientów w ciągu 2 dni roboczych”.

Jakie są sposoby docierania firmy do klientów?

„Naszym nadrzędnym narzędziem są nasze katalogi, które w wersji drukowanej trafiają do naszych klientów drogą pocztową. Ponadto są one także dostępne w wersji elektronicznej na naszej stronie internetowej, co jest niezwykłą zaletą, ponieważ każdy florysta może w łatwy sposób sięgnąć po zebrane w nim produkty. Katalogi, które zawierają cała ofertę firmy oferowaną w danym sezonie, są również pewnego rodzaju kompendium wiedzy na temat najnowszych trendów florystycznych. Współpracujemy bowiem z najbardziej znanymi florystami z Niemiec oraz innych europejskich krajów, którzy przygotowują dla nas kompozycje w wykorzystaniem oferowanych przez nas produktów. W zależności od potrzeb rynku, wydajemy 3-4 katalogi w roku. Katalogi składają się z dwóch części – w części pierwszej znajdują się artykuły sezonowe, które oferujemy w zależności od danej pory roku, przypadających świąt oraz uroczystości. Drugą część stanowią artykuły standardowe, które potrzebne są przez cały rok. Do tej kategorii zaliczają się: wstążki, gąbki florystyczne, świece oraz akcesoria florystyczne. Obecnie pracujemy nad wydaniem kolejnego katalogu, w którym na blisko 400 stronach przedstawimy wiele nowości, związanych tematycznie z jesienią oraz zimą. Planujemy także wprowadzenie mailingu, dzięki któremu zarejestrowani klienci będą mieli dostęp do artykułów w promocyjnych cenach. Artykuły będą dobierane w ten sposób, aby mogły zostać wykorzystane przez naszych klientów pod kątem zbliżających się świąt okolicznościowych, jak np. Dzień Kobiet. Działanie to pozwoli nam także lepiej poznać oczekiwania klientów”.

Czy polski rynek florystyczny różni się od innych rynków?

„Uważam, iż polski rynek florystyczny nie różni się szczególnie od innych rynków. W Polsce zauważamy tendencję, którą obserwujemy na innych, europejskich rynkach. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem sprzedaż artykułów florystycznych za pośrednictwem Internetu. Wynika to przede wszystkim z wygody tej formy sprzedaży. Dzisiejsi floryści są tak samo zabiegani jak większość innych grup zawodowych. W związku z tym zyskują na znaczeniu takie formy, które pozwalają na dokonanie zakupów w spokoju, zatem po godzinach pracy. Większość otrzymanych przez nas zamówień elektronicznych generowanych jest po godz. 20:00, co potwierdza tendencję, panującą także w innych krajach. Przy tej okazji chciałbym podkreślić, iż polscy klienci cenią sobie wszechstronność, jakość oraz unikatowość dodatków florystycznych, co dla nas jest doskonałym zwiastunem na przyszłość”.


Wszystkich florystów, którzy nie otrzymali katalogu Opiflor „Lato 2011” zapraszamy do odwiedzenia strony firmy pod adresem www.opiflor.pl , gdzie po wpisaniu hasła: tulipan istnieje możliwość zamówienia bezpłatnego egzemplarza katalogu.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group