W połowie października w samym sercu Amsterdamu otwarto dość nietypowy biznes. To studio kąpieli roślinnej – tutaj, w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu, możesz dosłownie zanurzyć się w zieleni, naładować mocą roślin, a za taką pięciominutową „kąpiel” zapłacisz jedyne 1 Euro. Wnętrze pomieszczenia „kąpielowego” jest całkowicie pokryte roślinnością, dzięki czemu można się w nim poczuć jak w prawdziwej dżungli. Zobaczcie sami:

 
Studio jest absolutną nowością w Holandii, ale sam pomysł na tego rodzaju roślinną terapię już nie. Inspiracja przyszła z Japonii, gdzie już od kilkunastu lat stosuje się podobne „kąpiele”, tyle że leśne. Shinrin-yoku – bo tak to się określa – to według Japończyków recepta na zdrowie i szczęście. Badania pokazują, że spędzanie czasu w naturze faktycznie obniża poziom stresu, zwiększa energię i kreatywność. Zanurzenie się w zieleni działa odprężająco i pobudza nasze zmysły, poprawia samopoczucie, dotlenia organizm, a nawet pozytywnie wpływa na naszą zdolność do koncentracji.

Dla osób żyjących w miastach, które zdecydowaną większość czasu spędzają w zamkniętych pomieszczeniach, wejście do zielonej „kapsuły” jest z pewnością ożywczym doświadczeniem. Pewnie dlatego holenderskie studio cieszyło się sporym zainteresowaniem, ale niestety działało raptem kilka dni… Dlaczego tak krótko? Dlatego, że nie był to prawdziwy biznes, ale element kampanii reklamowej pt. „Thanks Plants”, której celem jest przypominanie o tym jak wiele korzyści dają nam rośliny (oraz oczywiście zwiększenie ich sprzedaży). Studio roślinnej kąpieli pozwalało poczuć ten zbawienny wpływ zieleni na własnej skórze. Każdy klient po pięciominutowej sesji otrzymywał też roślinę na własność. Miała ona dłużej podtrzymać pozytywne odczucia, a także być pierwszym krokiem w kierunku stworzenia prywatnej dżungli we własnym mieszkaniu.
 

Bedankt plankt

źródło: www.flowercouncil.co.uk

 
Pomysł na rozpoczęcie kampanii bardzo nam się podoba. Pokazuje, że Holendrzy potrafią wykorzystać rosnący trend na rośliny doniczkowe i zainteresowanie konsumentów zdrowszym stylem życia. Jesteśmy ciekawi jakie jeszcze niespodzianki szykuje Biuro Kwiatowe Holandia, które tę kampanię realizuje. „Thanks Plants” będzie prowadzona w czterech krajach: Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz we Francji przez najbliższe trzy lata, więc na pewno zostaniemy jeszcze nie raz pozytywnie zaskoczeni 🙂

Na koniec warto przypomnieć też o polskim pomyśle, w którym także wykorzystano roślinne otoczenie, aby poruszyć kwestie zanieczyszczenia powietrza i dobroczynnego wpływu roślin: Dżunglowy tramwaj pomagał walczyć ze smogiem na Śląsku.

O autorze
Forum Kwiatowe

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz