3 metody, które przekonają klienta do Twojej kwiaciarni

27/05/2009

O tym, że trzeba mieć dobry wystrój, odpowiednią lokalizację i dogodny dojazd zapewne już wiesz. Co jeszcze możesz zrobić, żeby przyciągnąć klienta do swojego sklepu?


Reklama

1. Twój styl to Twoja siła.

Dlatego kwiaciarnia musi go mieć. Brak własnego stylu sprawia, że większość klientów szybko o takim miejscu zapomina. Klimat miejsca. W waszej kwiaciarni musi być coś wyjątkowego. Coś co spowoduje, że klient spędzi w niej miło czas. Należy zapewnić takie wrażenia, które sprawią, że chętnie się będzie do nich wracało.

Będąc kiedyś w restauracji w Kopenhadze, zobaczyłem jeżdżącą dookoła ścian miniaturową kolejkę. Pociąg raz zwalniał pnąc się w górę, to znów przyspieszał na zjazdach. Był widoczny z każdego stolika.
Klienci oczekując na zamówienie patrzyli na tą ciągle zasuwającą kolejkę. Komentowali i zastanawiali się czy nie spadnie w dół. Czas mijał szybko.
Konsumpcja była już tylko kropką nad „i”. Do tego świetne żeberka i duńskie piwo – doskonałe. Myślę, że wielu Klientów tam chętnie wraca.

2. Liczy się tylko klient.

Czy potrafisz spojrzeć na swoją kwiaciarnię z perspektywy klienta? Kim jest Twój klient, jakie ma potrzeby, co jest dla niego ważne, jakie są jego ograniczenia – jeśli wiesz z kim masz do czynienia, to masz dużą szansę na zbudowanie z nim więzi.

Jeżeli Twoi klienci to mieszkańcy „młodego” osiedla mieszkaniowego to znaczy, że są wśród nich ludzie z małymi dziećmi. Młode mamy często zabierają swoje pociechy na zakupy. Warto zadbać o te dzieciaki, kiedy Mama zechce pooglądać kwiaty w Twojej kwiaciarni. Stolik, czyste kartki i zastrugane kredki – wystarczy by uzyskać uśmiech dziecka i autentyczną wdzięczność mamy.

3. Łatwość w nawigacji.

Parking, dojazd, szerokie drzwi frontowe, ale również łatwe poruszanie się po sklepie. Klient lubi wiedzieć gdzie co jest w sklepie. Wtedy ma wrażenie, że dobrze zna Twoją kwiaciarnię. Przemyśl dobrze gdzie umieścisz poszczególne grupy towarowe. Miejsca te wpiszą się w pamięć klientom. Możesz zaskakiwać nowym kolorem, kształtem czy ułożeniem poszczególnych produktów. Miejsce danego asortymentu w sklepie powinno być stałe. Błędem jest tzw. „jeżdżenie” z towarem.
Lubimy poruszać się po znanych miejscach. Chętnie też do nich wracamy.

O autorze

Janusz Błaszczyk

Współzałożyciel i Redaktor Naczelny forumkwiatowe.pl - portalu dla florystów i nie tylko. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Z florystyką związany od 1989 roku. Na stałe mieszka i pracuje w Krakowie... Więcej o autorach ForumKwiatowe.pl...