Wiele inicjatyw zaczyna się od marzenia. Taki też był początek Floral Fundamentals. We wrześniu 2014 roku wydawca czasopisma florystycznego, producent kwiatów oraz przedsiębiorca handlujący kwiatami spotkali się i wymienili poglądy na temat rozwoju branży kwiatowej.


Reklama

Wydawca zauważył, że wielu florystów musi walczyć o przetrwanie ze względu na rosnącą siłę sieci handlowych oraz nowych dostawców kwiatów działających online. Z kolei producent stwierdził, że gdyby miał możliwość lepszego kontaktu z florystami, to mógłby pomóc im sprzedawać więcej kwiatów. Przedsiębiorca natomiast wyraził zaniepokojenie rosnącą liczbą producentów, których sytuacja na rynku zmusiła do zamknięcia swoich firm.

Po chwili rozmowy wszyscy obecni na spotkaniu zorientowali się, że można poprawić sytuację uczestników kwiatowego rynku przez umożliwienie im lepszej komunikacji ze sobą. Stworzenie połączenia między ogrodnikami, handlowcami i florystami pozwoliłoby im dzielić się ze sobą informacjami oraz intensywniej działać na rzecz edukacji klienta detalicznego, by w efekcie dostarczać mu wiedzy o kwiatach i ich jakości oraz prezentować niesamowite kompozycje, które mogą z nich powstawać.

Nowy magazyn pełen kwiatowych inspiracji

Tak narodziło się Floral Fundamentals. Zdecydowano o stworzeniu bezpłatnego magazynu cyfrowego, który wkrótce stał się pomostem między producentami a florystami. Magazyn ten wypełniony jest opowieściami ogrodników oraz najlepszych floral designerów. Znajdziemy w nim również przykłady kompozycji kwiatowych, które w założeniu są komercyjne i realistyczne w wykonaniu dla każdej kwiaciarni. Innymi słowy, jest to informacyjny i inspirujący magazyn dla florystów, prezentujący mnóstwo faktów i informacji, które właściciel kwiaciarni może wykorzystać podczas rozmów handlowych ze swoimi klientami, i które pomogą mu się wyróżnić.

Wszystkie elementy konieczne do stworzenia dobrego magazynu były obecne od początku: fotograf, copywriter, duży wybór kwiatów i międzynarodowa sieć florystów. Na pierwszą sesję zdjęciową zaproszono dwunastu floral designerów, w tym mistrza świata w latach 2010-2015, Steina Are Hansena, a najlepszych producentów poproszono o dostarczenie kwiatów. W dniach 8 i 9 listopada 2014 r. w szkółce ANCO pure Vanda odbyła się pierwsza sesja dla nowego magazynu. Wszyscy uczestnicy zostali zaproszeni w sobotni wieczór na zapoznawcze spotkanie “Meet & Greet”, aby posłuchać o planach związanych z Floral Fundamentals. Kilku mówców przemawiało z pasją, a wszyscy obecni producenci kwiatów zareagowali entuzjastycznie. Tego wieczoru zebrano spore kwoty – wystarczające, by wystartować i zaprosić designerów do pomocy w sesjach zdjęciowych w 2015 roku.

Dziś Floral Fundamentals ma na swoim koncie 16 wydań, w sumie ponad 2000 stron i ponad 1100 inspirujących kompozycji kwiatowych na wszelkie święta i okazje. Każdy użytkownik smartfona lub tabletu może pobrać bezpłatną aplikację Floral Fundamentals ze sklepu App Store, a użytkownicy komputerów PC mogą zarejestrować się na stronie www.floralfundamentals.com

Niezwykła rodzina połączona pasją

Trzy razy w roku Floral Fundamentals zaprasza od 12 do 14 florystów – wśród których są zarówno znane nazwiska jak i młode talenty – do wzięcia udziału w sesji zdjęciowej w Instytucie Boerma w Aalsmeer. Ambasadorami Floral Fundamentals są mistrzowie świata, Stein Are Hansen i Alex Choi, a także mistrzowie Europy Natalia Zizko i Tamás Mezőffy.

W czwartek po południu kwiatowi designerzy przybywają do Aalsmeer, a w piątek odwiedzają siedem szkółek. W trakcie spotkania mogą oni podziwiać zarówno bogactwo pięknych kwiatów, jak i ogromną pasję hodowców. Po takiej wizycie większość florystów staje się zwolennikami producenta i jego produkcji. Każdy, kto zdał sobie sprawę z tego jak wiele wysiłków trzeba włożyć w udaną uprawę kwiatów, zaczyna rozumieć, że cena nie powinna grać tu głównej roli.

Po wizytach u producentów, w sobotę i niedzielę, floryści wykonują około 180 aranżacji, które następnie są fotografowane oraz zamieszczane w cyfrowym magazynie wraz z informacją o autorze kompozycji, producencie i nazwie użytego produktu. Efekty tej pracy stają się źródłem inspiracji dla florystów na całym świecie. Mogą oni je kopiować i wykorzystywać w miarę potrzeb swoich florystycznych biznesów.

W sobotni wieczór odbywa się wspomniane wcześniej spotkanie “Meet & Greet” – dla florystów i producentów – podczas którego wszyscy floral designerzy przedstawiają się, opowiadają o sobie oraz o swoich wrażeniach z sesji zdjęciowej. Wieczór ten jest zwykle pełen emocji, a niektórym nawet łezka się w oku zakręci… Spotkaniu towarzyszy również dyskusja, podczas której floryści opowiadają o swojej pracy, a hodowcy mają okazję dowiedzieć się więcej o potrzebach swoich klientów.

Od czasu do czasu można podpatrzeć jak podczas tego weekendu nawiązują się nowe przyjaźnie, na całe życie. Floryści ci regularnie spotykają się na zagranicznych targach, wystawach, pokazach i innych imprezach kwiatowych i zawsze są to spotkania bliskich przyjaciół – dlatego wiele osób nazywa nas rodziną Floral Fundamentals.

Dobrym tego przykładem było spotkanie podczas targów IPM w Essen. Floral Fundamentals nie ponosi kosztów związanych ze swoją obecnością tych targach, co jest możliwe dzięki organizacji pokazów prowadzonych przez pięciu naszych ambasadorów w Green Center w hali 1a. Było to miejsce, w którym spotkało się sumie 48 członków Floral Fundamentals, z których niektórzy przylecieli na tylko na jeden dzień, po to aby móc spotkać się ze swoimi przyjaciółmi. Spotkaniom tym zawsze towarzyszy silne poczucie wspólnoty, przyjacielska atmosfera oraz chęć wzajemnej pomocy i dzielenia się wiedzą. Każde takie spotkanie jest wyjątkowe. Za każdym razem!

Floral Fundamentals: partnerstwo, wsparcie, szacunek

Do tej pory do tworzenia magazynu przyczyniło się 140 międzynarodowych florystów z wielu krajów europejskich, z Ameryki, Rosji i Australii, a nawet z Chin. Nawiązaliśmy też partnerstwo z największym instytutem szkoleniowym w Chinach, COHIM, które pozwoliło nam na stworzenie florystycznego połączenia Azji i Zachodu.

Oprócz cyfrowego magazynu Floral Fundamentals wspiera młode talenty szkoląc i pomagając na drodze florystycznej kariery. Najlepsi otrzymują wsparcie i lukratywne zlecenia na dużych międzynarodowych imprezach lub otrzymują pracę jako nauczyciele w wiodących szkołach floral designu. Wszyscy zaangażowani w ten projekt – od producentów po florystów – pomagają sobie nawzajem i wspierają tym samym rozwój florystycznego rzemiosła.

Floral Fundamentals organizuje również pokazy dla florystów. Zwykle są one organizowane przez hurtowników, a producenci należący do Floral Fundamentals zapewniają kwiaty. Okazuje się, że floryści, którzy odwiedzili kilka szkółek w Holandii, stali się ich prawdziwymi ambasadorami, którzy przekazują dalej ich pasjonującą historię. Pokazy te są zawsze bardzo udane, a liczba uczestniczących w nich florystów za każdym razem przekracza oczekiwania hurtowników. Obecni na nich floryści nie szczędzą organizatorom dobrych słów, a z każdego pokazu wychodzą pełni pozytywnych wrażeń, energii i bogatsi o wiele nowych, użytecznych informacji.

Coraz więcej plantatorów chce dołączyć do Floral Fundamentals, ale – podobnie jak floryści – muszą oni spełniać pewne kryteria, do których należą: jakość, ciągłość produkcji, wsłuchiwanie się w potrzeby klienta oraz szacunek dla ludzi i środowiska. Handlowcy również mogą się przyłączyć. Od nich wymaga się wysokiej jakości usług, dostarczania produktów z certyfikowanych upraw, a także uczciwego podejścia w biznesie – w tym też uczciwej ceny.

Floral Fundamentals dociera do wielu przedsiębiorców na całym świecie: floryści inspirowani są pięknymi kompozycjami kwiatowymi, a kwiaty pochodzące od producentów należących do rodziny Floral Fundamentals dostępne są na całym świecie.

Aby uzyskać więcej informacji, floryści, producenci i handlowcy mogą odwiedzić stronę www.floralfundamentals.com lub skontaktować się z Alison Bradley: alison@floralfundamentals.com.

O autorze

Piet van Kampen

Współzałożyciel Floral Fundamentals oraz G-fresh, doradca w COHIM Flower School Beijing.