Cóż, zaczynamy… przed nami Dzień Matki. To jest zawsze bardzo ważny dzień dla całej branży kwiatowej. Stanowi poważne źródło dochodów i jest jednym z tych dni, w których następuje pełna mobilizacja ludzi związanych z kwiatową branżą.


Reklama

W miarę rozpowszechniania się szczepień i otwierania się społeczeństwa jest wysoce prawdopodobne, że Dzień Matki będzie wielkim świętem dla wielu rodzin, które będą mogły znowu spotkać się praktycznie bez ograniczeń. Oznacza to wiele, wiele kwiatów i bukietów, które pokażą naszym mamom, jak bardzo je doceniamy!

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci upewnić się, że Twój pomysł na marketing w kwiaciarni jest trafiony i jesteś dobrze przygotowany na napływ zamówień:

1. Utwórz przewodnik po prezentach na Dzień Matki

Przewodniki po prezentach ułatwiają członkom rodzin, zwłaszcza kupującym w ostatniej chwili, wybór idealnych kwiatów na Dzień Matki. Zrób zdjęcia gotowych pakietów prezentów i umieść je w takim przewodniku. Upewnij się, że każde zdjęcie prowadzi bezpośrednio do twojej witryny, aby klienci mogli złożyć zamówienie jednym kliknięciem. Wyślij przewodnik mailem do klientów ze swojej listy mailigowej, umieść go na swojej stronie www i udostępnij w mediach społecznościowych.

2. Pakiet, pakiet, i jeszcze raz pakiet

Wiem, że ten pomysł jest ci znany i słyszałeś o tym już wcześniej. Nigdy jednak nie znudzi mi się stwierdzenie, że pakiety to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży i w efekcie powiększenie zysków! Sam stwórz kilka takich rozwiązań, które doskonale będą wpisywały się w ten szczególny dzień – Dzień Matki. Jednym z najprostszych są oczywiście kwiatki i czekoladki. Możesz jednak tutaj wykazać się swoją kreatywnością. Pamiętaj, aby zamieścić stworzone pakiety w swoim przewodniku po prezentach!

3. Promuj usługę pakowania prezentów

W swojej kwiaciarni możesz nie mieć tradycyjnych prezentów do zapakowania, ale to nie znaczy, że nie powinieneś promować pakowania prezentów! Owiń swoje aranżacje i bukiety pięknymi wstążkami i papierem, aby prezent był jeszcze bardziej wyjątkowy. Promuj tę usługę w swojej witrynie jako dodatek do każdego zamówienia na Dzień Matki.

4. Uruchom kampanię Groupon

Chcesz rozszerzyć zasięg swojej firmy na ten Dzień Matki? Skorzystaj z Groupona, aby promować zniżki na Dzień Matki wśród wielu ludzi, którzy szukają idealnego prezentu. Promując się w ten sposób, możesz dotrzeć do większej liczby lokalnych klientów, podnieść świadomość marki, a w rezultacie poszerzyć bazę klientów.

Przykładowa oferta na Groupon.pl, żródło: https://www.groupon.pl/

5. Rozpoznaj mamy wśród swoich klientek

Jeśli wiesz, które z Twoich klientów są mamami, wyślij im maila z podziękowaniem za wszystko co robią, wraz z kuponem, z którego mogą skorzystać w Dniu Matki lub po nim. To prosty pomysł, który może się bardzo spodobać, jeżeli informacja o nim rozejdzie się także pocztą pantoflową!

6. Stwórz dodatkową ofertę na zakupy po Dniu Matki

Innym prostym sposobem na zwiększenie sprzedaży po Dniu Matki jest dołączenie dodatkowej oferty dla wszystkich tych, którzy zrobili zakupy na to święto. Może zaoferowałeś klientom składającym zamówienia w sieci na przykład 15% zniżki na Dzień Matki, to dodaj jeszcze kupon ze zniżką 15% na kolejne zakupy. To będzie dla nich świetna zachęta, aby do ciebie wrócili po kolejne piękne kwiaty!

Skorzystaj z tych prostych wskazówek marketingowych i promocyjnych, aby przygotować się na ten wyjątkowy dzień i sprzedaż kwiatów z okazji Dnia Matki!

O autorze

Janusz Błaszczyk

Współzałożyciel i Redaktor Naczelny forumkwiatowe.pl - portalu dla florystów i nie tylko. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Z florystyką związany od 1989 roku. Na stałe mieszka i pracuje w Krakowie... Więcej o autorach ForumKwiatowe.pl...