Dzień Florysty w Polsce – 27 kwietnia

27/04/2017

Każda okazja do świętowania jest dobra. Dzień florysty jest także doskonałą okazją, aby pokazać się, zaprezentować swoją ofertę handlową, zaprosić klientów na kawę do kwiaciarni czy wreszcie zrobić coś tylko dla siebie.


Reklama

Dzień Florysty

Jestem bardzo ciekawy ilu z Was skorzystało z możliwości autopromocji podczas Dnia Florysty? Kiedy na kwiatowym rynku jest jak jest, a w kwiaciarniach ruch jest “tylko tylko”, zróbmy coś dla swojego kwiatowego biznesu. Pokażmy, że zawód florysty, pomimo urzędowej kwalifikacji należy do zawodów artystycznych. Niech nasza kreatywność i niekończąca się radosna twórczość będą okazją do tej aktywności.

Ręka do góry, kto z Was skorzystał z tej dodatkowej okazji i wymienił dekoracje na swojej witrynie sklepowej? Kto z Was zorganizował warsztaty dla najmłodszych gości Waszej kwiaciarni? Kto zaprosił swoich klientów – np. tych z listy mailingowej na mini pokaz przy kawie i ciastku? Kto z Was zrobił planszę z okazji Dnia Florysty i umieścił ją na drzwiach wejściowych z informacją o np. mini-prezencie dla każdego kupującego w tym dniu? Czy wreszcie, kto z Was pojechał na warsztaty by uczyć się, a jednocześnie zrobić sobie w ten sposób wolne?

Dzień florysty

Ktoś powie: nie zrobiłem nic z tych rzeczy…
To szkoda, bo to była świetna okazja do wyróżnienia się w tłumie!
W czasach globalnej konkurencji, ścigania się ceną taki “wyróżnik” może tylko pomóc. Supermarkety nie przepuszczą żadnej florystycznej okazji, aby zwiększyć na swoich półkach ilość kwiatów ciętych i nie tylko. Święta – tradycyjnie mocne dla branży kwiatowej – zostają natychmiast wykorzystywane przez nie w akcjach gazetkowych czy reklamach bilbordowych. Uczmy się tych zachowań od naszej konkurencji, bo inaczej zostanie nam tylko zgrzytanie zębami i nieustanne narzekanie.

Dzień florysty

Każde święto to także czas na podsumowanie i refleksję. Warto sobie wtedy zadać pytanie w jakim miejscu dzisiaj jestem ze swoim biznesem, jak widzę realizację nakreślonych przez siebie celów, jak mój biznes wygląda na tle konkurencji czy wreszcie na koniec – jak będzie on wyglądał za kolejne 5, 10, 20 lat. Moim zdaniem, aby odnieść zawodowy sukces, trzeba koniecznie kochać to co się robi. Czy Wy, nie robiąc nic “ekstra” w dniu 27 kwietnia, naprawdę kochacie to co robicie?

Zobaczcie największe w Polsce warsztaty z okazji Dnia Florysty 2017, zorganizowane z okazji Dnia Florysty w Hurtowni Róża w Katowicach. Warsztaty prowadziły: Agnieszka Mitko-Kominek i Agnieszka Stój.

O autorze

Janusz Błaszczyk

Współzałożyciel i Redaktor Naczelny forumkwiatowe.pl - portalu dla florystów i nie tylko. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Z florystyką związany od 1989 roku. Na stałe mieszka i pracuje w Krakowie... Więcej o autorach ForumKwiatowe.pl...