Kwiaciarnie to miejsca, które kojarzą się z pięknymi bukietami, miłymi zapachami i niepowtarzalnym klimatem. Prezent w postaci kwiatów jest zawsze miłą niespodzianką, bo przecież każdy lubi ich piękno. Wydawałoby się, że im więcej kwiatów, tym lepiej, piękniej, bardziej ekskluzywnie. Jednak taki nadmiar sprawia, że obdarowana osoba po chwili radości pozostaje z kłopotem w postaci masy kwiatów, które trzeba wyrzucić, a co za tym idzie z przemyśleniami czy aby na pewno było warto przeznaczyć tyle pieniędzy na coś, co właśnie wylądowało w koszu. Mówimy tu o sytuacjach takich jak na przykład ślub, gdy ilości mogą być naprawdę spore. Właśnie dla takich przypadków idealnym rozwiązaniem jest e-karta upominkowa.


Reklama

E-karty upominkowe na kwiaty to idealne rozwiązanie dla osób, które otrzymują wiele kwiatów podczas jednej uroczystości, a nie chcą ich marnować. Taka karta umożliwia zamawianie dostaw kwiatów w określonym czasie, dzięki czemu posiadacz wielu takich kart może rozłożyć dostawy na kilka dni lub tygodni. Jest to rozwiązanie wygodne i elastyczne, które daje klientom dużą swobodę wyboru i pozawala im cieszyć się kwiatami przez długi czas.

Co to są e-karty upominkowe na kwiaty i jak działają?

E-karty upominkowe na kwiaty to rodzaj wirtualnej karty podarunkowej, którą można nabyć w internecie i przesłać bezpośrednio do obdarowanej osoby. Mogą występować w postaci kodów lub linków, które można wymienić na kwiaty lub usługi florystyczne w wybranym sklepie internetowym lub stacjonarnym. Działają one na podobnej zasadzie jak tradycyjne, drukowane karty upominkowe, z tym że są bardziej wygodne i nie wymagają fizycznego przekazywania kartki. E-karty upominkowe to ekologiczna opcja, ponieważ nie wymagają drukowania, a to oznacza mniejsze zużycie papieru i zmniejszenie ilości odpadów.

Jakie korzyści przynosi wprowadzenie e-kart upominkowych w kwiaciarni?

Wprowadzenie systemu e-kart upominkowych w kwiaciarni przynosi wiele korzyści. Daje możliwość zaproponowania klientom nowoczesnego rozwiązania, dzięki któremu zyskują oni elastyczność i wygodę w korzystaniu z usług kwiaciarni. Z kolei kwiaciarnia ma szansę pozyskać nowych, stałych klientów, jeśli osoby korzystające z karty będą zadowolone z jej usług. E-karty upominkowe są dostępne w formie elektronicznej, co pozwala na ich łatwe i szybkie przesyłanie drogą mailową oraz personalizację, np. poprzez dodanie własnej wiadomości lub stworzenie własnego projektu graficznego za pomocą narzędzi takich jak np. Canva.

Warto zwrócić uwagę na to, że e-karty upominkowe na kwiaty to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla klientów indywidualnych, ale także dla firm. E-karty upominkowe są idealnym prezentem dla pracowników, a także mogą być wykorzystane jako element kampanii marketingowej. Kwiaciarnie mogą oferować swoje e-karty upominkowe jako prezent przy większych zamówieniach, co z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

Jak wdrożyć system e-kart upominkowych w kwiaciarni?

Korzyści z tego rodzaju sprzedaży mogą być większe, jeżeli kwiaciarnia dysponuje systemem płatności elektronicznych. Istnieje wtedy możliwość sprzedaży aranżacji kwiatowych bez konieczności wizyty w kwiaciarni, co oznacza większą dostępność usług – klient może dokonać zakupu e-karty upominkowej o każdej porze dnia i nocy, a następnie przesłać ją dalej swoim bliskim bez wychodzenia z domu.

Kwiaciarnia może także wdrożyć e-karty upominkowe za pomocą prostych i tanich metod. Płatność na miejscu w kwiaciarni i wysłanie e-karty mailem to najprostsze rozwiązanie. Klienci, którzy chcą kupić kartę upominkową, mogą dokonać płatności na miejscu w kwiaciarni, a następnie otrzymać e-kartę w formie maila. W mailu mogą zostać przesłane instrukcje dotyczące jej wykorzystania. Wysyłka karty upominkowej może też odbywać się za pośrednictwem popularnych aplikacji do komunikacji – takich jak WhatsApp lub Messenger. Klient otrzyma e-kartę upominkową jako wiadomość tekstową – na przykład specjalny kod, który może być wykorzystany na zakupy w kwiaciarni.

Projektując e-kartę – czy w formie graficznej czy tekstowej – nie wolno zapomnieć o zamieszczeniu wszystkich informacji, które potrzebne są osobie obdarowanej aby zrealizować swój prezent, czyli data ważności, kwota do wykorzystania lub nazwa usługi, unikalny kod oraz miejsce i sposób realizacji zamówienia.

O autorze

Janusz Błaszczyk

Współzałożyciel i Redaktor Naczelny forumkwiatowe.pl - portalu dla florystów i nie tylko. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Z florystyką związany od 1989 roku. Na stałe mieszka i pracuje w Krakowie... Więcej o autorach ForumKwiatowe.pl...