10 października 2022 rusza polska odsłona akcji „Thanks Plants”, za którą odpowiada Flower Council of Holland. Poprzez działania towarzyszące kampanii „Dzięki, rośliny!” organizatorzy kampanii będą uświadamiać Polakom, jak wiele dobrego robią dla nas rośliny doniczkowe.


Reklama

Początki akcji sięgają 2018 roku. Wówczas po raz pierwszy usłyszeli o niej mieszkańcy Niderlandów, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Od samego początku spotykała się ze świetnym odbiorem, a Flower Council of Holland (niderlandzka organizacja w naszym kraju znana również jako Biuro Kwiatowe Holandia) odnotowywała bardzo dobre wyniki. Co stoi za sukcesem kampanii? Na pewno przesłanie z jakim Flower Council of Holland wyszła do ludzi. Chodzi o zachęcenie do okazywania wdzięczności wobec domowej zieleni.

Teraz nadszedł czas na rozpropagowanie tej idei także w Polsce. Wybór naszego kraju nie jest przypadkowy, jesteśmy bowiem piątym w Europie rynkiem zbytu dla roślin doniczkowych z Niderlandów, potentata w ich produkcji. Celem akcji jest promocja i zwiększenie sprzedaży zieleni domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ ma ona na nasz dobrostan – zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Akcja nie ma jednak charakteru stricte informacyjnego, a raczej lifestylowy. Swoje przesłanie przekazuje w bardzo lekki, a chwilami nawet zabawny sposób.

Przesłanie kampanii ma pokrycie w licznych, prowadzonych od dziesięcioleci badaniach naukowych. Na przestrzeni lat wielokrotnie udowodniono szereg zalet, jakie ma obecność roślin w domach, biurach i budynkach użyteczności publicznej. To, że zieleń w pomieszczeniach efektywnie oczyszcza, odświeża i nawilża powietrze, a także poprawia nasz nastrój i koncentrację, wiedzą już prawie wszyscy. Teraz jest doskonały czas, by jeszcze bardziej podnieść świadomość społeczeństwa i jego wiedzę na temat roślin doniczkowych. Ile osób wie, że zieleń w szkołach i zakładach pracy zmniejsza ilość chorobowych absencji oraz poprawia wyniki nauki i pracy, a w sklepach napędza sprzedaż? Kto zdaje sobie sprawę z tego, że rośliny w szpitalach skracają czas rekonwalescencji chorych?

Akcja „Dzięki, rośliny!” ma za zadanie uzmysłowić Polakom, jak wiele rośliny czynią dla nas dobrego. Podkreśla też mniej wymierne kwestie, za które warto być wdzięcznym roślinom, takie jak „zamiana czterech kątów w dom”, „zbliżenie do natury”, a nawet… „nieosądzanie, gdy podjadam w środku nocy”.

Większość działań w ramach kampanii będzie prowadzonych w październiku 2022 roku. Na potrzeby akcji „Dzięki, rośliny!” w Polsce wykupiono wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie reklamowe typu DOOH (nośniki cyfrowe), zaplanowano też kampanię w mediach społecznościowych. Za akcję w mediach tradycyjnych i online odpowiedzialna jest SIGMA International (Poland), agencja public relations wyspecjalizowana w komunikacji kwiatów i roślin. Dzięki jej staraniom, w terminie 10-30 października 2022 odbędzie się szereg ciekawych wydarzeń skierowanych do branży florystycznej. Będą to m.in. roślinne „wystawki” zaaranżowane na rynkach hurtowych – w Broniszach i Tychach, rozmaite akcje prowadzone w kooperacji z florystycznymi influencerami, a nawet… warsztaty ślubne pokazujące, jak oryginalne i efektowne mogą być wyczarowane z roślin doniczkowych dekoracje na ślub i wesele.

Więcej o zaletach roślin pokojowych na oficjalnym blogu polskiej odsłony kampanii: https://dziekirosliny.pl.

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl