Walentynki to święto, w które klienci będą przychodzić do kwiaciarni, aby znaleźć idealny prezent dla wyjątkowej osoby. Tą osobą jest ukochana kobieta, ale nie tylko – może to być też rodzic, przyjaciel, a nawet trener… Walentynki to przecież dobra okazja, żeby pokazać, że żywimy do kogoś pozytywne emocje. Dlatego warto zadbać o odpowiednią ofertę, aby zaspokoić potrzeby różnych klientów. Jak podkręcić walentynkową sprzedaż? Oto kilka ciekawych pomysłów!


Reklama

Zaplanuj różne poziomy cenowe

Klienci będą chcieli wydać różne kwoty – mniejsze lub większe – więc zapewnij im kilka opcji do wyboru. Na przykład stwórz kompozycje w trzech przedziałach cenowych: niskim, średnim i wysokim. Oznacz wyraźnie ich ceny na półkach. Proponując różne przedziały cenowe zwiększysz decyzyjność klientów i zapewnisz satysfakcję z zakupów.

Reklamuj kompozycje w różnych przedziałach cenowych w taki sposób, aby było to widoczne jeszcze przed wejściem do kwiaciarni. Wtedy klienci będą wiedzieli, że znajdą tu produkty na ich kieszeń. Dzięki temu przyciągniesz tych, którzy mogliby nawet nie wejść do środka obawiając się wysokiej ceny. Gdy zobaczą, że masz coś do zaoferowania w ich przedziale cenowym, to wejdą i bardzo możliwe, że kupią coś z “wyższej półki.”

Jeżeli oferujesz sprzedaż z dostawą, to promuj w mediach społecznościowych swoją najtańszą ofertę jako dostępną tylko na miejscu. Zachęci to klientów do odwiedzenia Twojej kwiaciarni. Gdy klienci już przyjdą, to bardzo możliwe, że bardziej spodoba im się coś w wyższym przedziale cenowym i właśnie to kupią!

Wymyśl coś wyjątkowego

Każdy szuka wyjątkowego prezentu, więc zaproponuj wiele różnych opcji: zarówno dla stałych klientów, jak i nowych, którzy szukają jakiegoś pomysłu. Oprócz czerwonej róży możesz zaoferować kompozycje z innych kwiatów, także tych wyjątkowych, pochodzących z odległych zakątków całego świata. Zaskocz klientów czymś, czego na co dzień nie ma w Twojej kwiaciarni.

Zestawy podarunkowe to zawsze świetny pomysł, ponieważ jest to wartość dodana dla Twoich klientów, a dla Ciebie – dodatkowa sprzedaż. Stwórz więc ciekawe zestawy upominkowe połączone z kompozycjami z kwiatów. Świece, czekoladki, pluszaki czy inne drobiazgi, które przekonają nawet tych najbardziej niezdecydowanych klientów.

Możesz też stworzyć strefę prezentów „Dla Niego” i „Dla Niej”. Kobiety również będą robić zakupy na Walentynki, dlaczego nie miałyby zrobić ich w Twojej kwiaciarni? Taką sekcję warto ustawić w pobliżu wejścia, aby klienci robili zakupy pod wpływem impulsu.

Współpracuj z innymi lokalnymi firmami

Współpracując z inną firmą w Twojej okolicy, możesz zyskać większe dotarcie do nowych klientów. Jeszcze przed Walentynkami możesz pokazywać swoje kompozycje u zaprzyjaźnionych firm i oferować promocje walentynkowe.

Możesz na przykład nawiązać współpracę z jubilerem, który dołączy Twoją ulotkę / voucher do prezentów kupowanych przez jego klientów. Możesz też nawiązać współpracę z restauracją, której zapewnisz kompozycje kwiatowe dla każdej walentynkowej kolacji. Dołącz bilecik zawierający Twoje dane, aby klienci mogli kupować bezpośrednio od Ciebie w przyszłości.

Zaproponuj kompozycje z limitowanej edycji

Klienci lubią produkty z limitowanych edycji, więc wykorzystaj to, tworząc kompozycje walentynkowe. Oprócz oferowania sprawdzonych kwiatów, udaj się do najbliższej hurtowni i zobacz, jakie egzotyczne kwiaty mają, których zwykle nie kupujesz. Dodaj je do swoich aranżacji i szeroko promuj. Do każdej aranżacji dołącz kartkę wyjaśniającą znaczenie każdego kwiatu i dlaczego wybrałeś właśnie te kwiaty na Walentynki.

Zadbaj o wyjątkowe dekoracje swojej kwiaciarni

Dobry pomysł na dekorację walentynkową pomoże Ci zwiększyć sprzedaż tego dnia. Dlatego tworząc dekoracje – czy w witrynie czy wewnątrz kwiaciarni – pamiętaj, że oprócz aspektów estetycznych równie ważne jest to, aby Twoja oferta była czytelna! Zadbaj o to, aby ludzie przechodzący obok zobaczyli Twoją Walentynkową ofertę specjalną.

W środku stwórz wyraźnie widoczne sekcje walentynkowe: jedną w pobliżu kasy i jedną przy drzwiach wejściowych. Wyróżnij te obszary za pomocą dekoracji i oznaczeń, które jasno informują o Twoich ofertach i promocjach.

Tworząc dekoracje upewnij się, że witryna pasuje do dekoracji wnętrza kwiaciarni. Pamiętaj, że Twoim celem jest maksymalne ułatwienie zakupów i nie chcesz irytować klientów brakiem spójności pomiędzy tym co widzą na zewnątrz, a tym co zastali w środku.

To tyle – reszta należy do Was. Życzymy Wam udanych Walentynek!

Fot: Ibulb

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl