Firma Chrysal jest główną siłą napędową w branży kwiatowej i roślinnej oraz światowym liderem w produkcji odżywek do kwiatów ciętych. Niezależnie od tego, czy uprawiasz, transportujesz, sprzedajesz, czy po prostu kupujesz kwiaty do domu – ciesz się ich pięknem jak najdłużej. Chrysal oferuje produkty, które sprawiają, że kwiaty są dłużej świeże. Dzięki ponad 85-letniemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu do produktów, zaangażowaniu w wysoką jakość produkcji i ciągłemu poszukiwaniu nowych rozwiązań, firma stara się sprostać potrzebom klientów.


Reklama

Vincent van Tol, menadżer ds. sprzedaży w firmie Chrysal podzielił się z nami ciekawymi informacjami dotyczącymi zachowań i preferencji klientów kwiaciarń oraz zdradził nam plany firmy na najbliższą przyszłość.

Janusz Błaszczyk: Na początku mojej drogi z kwiatami, czyli już ponad 30 lat temu po raz pierwszy zetknąłem się z marką Chrysal. Zaczynała być już wtedy w Polsce marką rozpoznawalną. Czy możesz opisać jak wyglądała historia i rozwój marki przez kolejne lata do teraz?

Vincent van Tol: Produkty Chrysal zostały wprowadzone na rynek polski w latach 90-tych, kiedy to Pokon & Chrysal rozpoczął współpracę z dystrybutorem firmą Victus. Wtedy środki do kwiatów ciętych były produktami zupełnie nowymi w Polsce, podczas kiedy w Holandii znane były i powszechnie stosowane od lat 50-tych. Wprowadzanie na rynek zupełnie nowych produktów nie było łatwe, gdyż wiedza na ich temat była znikoma. Poprzez spotkania z kwiaciarniami, konferencje organizowane dla producentów udało się nam zbudować sieć lojalnych wobec marki odbiorców. Nadal pracujemy na pogłębieniem wiedzy na temat trwałości kwiatów wśród producentów i firm, które kwiaty sprzedają. Współpracujemy ze szkołami florystycznymi, służymy radą i pomocą w organizacji warsztatów i pokazów florystycznych. Pełen asortyment produktów Chrysal dostępny jest nie tylko na giełdach, ale i w naszym sklepie internetowym – www.chrysalsklep.pl Przesyłki realizowane są bardzo sprawnie w ciągu 24h, a klienci mają ciągły dostęp do pełnej oferty. Sklep internetowy to bardzo wygodna forma sprzedaży, szczególnie dla kwiaciarni i producentów, którzy nie często bywają na giełdach kwiatowych.

Co jest najważniejsze dla polskich konsumentów? – najważniejsze są wysoka jakość i świeżość kwiatów.

Janusz Błaszczyk: Rozmawiając z florystami słyszę, że trwałość kwiatów to najlepsza rekomendacja oferowanego przez nich produktu. Wiem, że wasza marka zleciła zakrojone na dużą skale badania w UE przez instytut badań rynkowych Q & A Research. Opowiedz nam proszę o wynikach tych badań.

Vincent van Tol: Badaniem było objętych 8 tys. konsumentów w 10 krajach europejskich. Konsumenci byli pytani o to jak dbają o kwiaty cięte: czy podcinają łodygi, czy używają odżywek, jak często kupują kwiaty cięte i z jakiej okazji. Pytano również jakie czynniki są ważne w przypadku zakupu kwiatów – ich cena, świeżość, dostępny asortyment, gwarancja jakości.

Co jest najważniejsze dla polskich konsumentów? – najważniejsze są wysoka jakość i świeżość kwiatów. Kupujący kwiaty cięte oczekują trwałości kwiatów sięgającej 9 dni! A ilu konsumentów stosuje odżywki w domowym wazonie? – 54% deklaruje, że stosuje odżywki przynajmniej od czasu do czasu, a 46% nie stosuje, ponieważ nie zdaje sobie sprawy z efektów jakie daje odżywka. W efekcie tylko 77% konsumentów jest zadowolona z jakości kwiatów jakie kupuje. Rozwiązaniem jest edukacja klientów. Jeśli tylko lepiej poinformujemy ich jak zatroszczyć się o kwiaty w domu, wtedy zadowolonych klientów będzie nawet 91% – jak wynika z badań – dobrze poinformowany klient to klient zadowolony z zakupionych kwiatów, a to oznacza wyższą ich sprzedaż.

Janusz Błaszczyk: W dzisiejszym globalnym świecie dostęp do informacji i do różnych produktów – marek, jest bardzo łatwy. Na rynku są różne produkty do przedłużania żywotności kwiatów ich kondycjonowania czy pomagające w utrzymaniu czystości naczyń do kwiatów. Co wyróżnia produkty Chrysal i dlaczego właśnie po nie warto sięgnąć?

Vincent van Tol: Chrysal to marka z wieloletnim doświadczeniem – międzynarodowy lider rynku środków do kondycjonowania. Oferujemy nie tylko szeroką gamę produktów dla producentów i kwiaciarni, ale również wsparcie techniczne. Jakość kwiatów i jak najdłuższa trwałość są kluczowe dla biznesu florystycznego. Nasi konsultanci organizują audyty i radzą jak rozwiązywać problemy związane z produkcją kwiatów. Współpracujemy z największymi producentami, którym zależy na wysokiej jakość produkowanych przez nich kwiatów.

Saszetka Chrysal Energia dla kwiatów

Janusz Błaszczyk: Na rynku właśnie miały premierę dwa nowe produkty waszej marki: “Chrysal Better Bloom” i “Chrysal Supreme”. Co to są za produkty i do kogo są adresowane?

Vincent van Tol: Już wkrótce pojawi się Chrysal Better Bloom – w polskiej wersji – Chrysal Energia dla kwiatów – to wersja Premium odżywki rekomendowana na rynek tradycyjny – dla klientów kwiaciarni, oraz Chrysal Supreme – pod polską nazwą – Chrysal Ekstra Świeżość – dzięki tej odżywce uzyskujemy do 60% dłuższą trwałość kwiatów.

Mamy jeszcze jedną zupełnie nową propozycję – saszetka Chrysal LOVE – różowa, bardzo atrakcyjna wersja saszetki 1 L – idealna nie tylko do walentynkowego bukietu. Floryści pokochają tę wersję odżywek!

Saszetka Chrysal LOVE

Janusz Błaszczyk: Na koniec chciałbym zadać Ci jeszcze pytanie dotyczące polskiego rynku. Jakie działania marka Chrysal planuje zrobić w najbliższym czasie – jeżeli to oczywiście nie tajemnica, aby wasze produkty do kwiatów znowu znalazły się w każdej kwiaciarni w tym kraju?

Vincent van Tol: W tym roku pojawi się polska wersja strony www.chrysal.com – to strona nie tylko informująca o produktach, ale również pełna inspiracji i nowinek z branży florystycznej. Chrysal-owy kanał na Youtube to wiele filmów instruktażowych oraz pokazujących rozwój kwiatów kondycjonowanych w porównaniu z kwiatami w wodzie – takie filmy to idealna forma przekazu, w prosty sposób pokazująca wpływ środków na trwałość kwiatów. Już dziś zapraszamy do korzystania z nowych źródeł informacji o produktach Chrysal. Jesteśmy otwarci na współpracę i chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania. Przygotowujemy właśnie świeżą wersję broszury – 70 pytań i odpowiedzi. Floryści znajdą tam szereg rozwiązań dla problemów, które pojawiają się w codziennej pracy z kwiatami.

Zachęcamy do obejrzenia wielu ciekawych filmów na kanale Youtube ChrysalFlowerCare – https://www.youtube.com/user/ChrysalFlowerCare

Vincent van Tol i Janusz Błaszczyk
O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl