Wiosną cały świat budzi się do życia, czemu więc Twoja firma nie mogłaby tego zrobić? Oprócz wiosennych kwiatów, którymi z pewnością wypełnisz wnętrze swojej kwiaciarni warto też pomyśleć o wiosennym marketingu. Jest to świetny czas by oderwać się od rutyny, poświęcić trochę czasu na małe porządki, pomyśleć i wprowadzić nowe, kreatywne rozwiązania. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić praktycznie od ręki, aby poczuć się świeżo na wiosnę!


Reklama

Sprawdź czy idziesz w dobrym kierunku

Wiosna to dobry czas, aby przyglądnąć się ponownie swoim planom i celom na 2023 rok. Początek roku minął, a więc warto sprawdzić, czy jesteś na dobrej drodze. Przeprowadź analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia), aby przyglądnąć się wszystkim obszarom swojej działalności, zarówno tym, które są w jakiś sposób problematyczne, jak i tym, które pchają Twoją firmę do przodu. Dzięki temu możesz odpowiednio zaplanować swoje działania marketingowe: wzmocnić słabsze obszary jednocześnie utrzymując te mocne.

Wprowadź wiosenną atmosferę

Użyj wiosennych, pastelowych kolorów, aby nadać swojej marce sezonowy charakter. Niech ta zmiana dotyczy wszystkich Twoich kanałów komunikacji z klientem (strona internetowa, media społecznościowe, e-maile i inne). Użyj banerów i plakatów spójnych wizualnie, w tej samej palecie kolorów, ale upewnij się, że pasują one do innych, stałych elementów. Możesz wybrać wiosenny kwiat, który pojawi się we wszystkich materiałach, które publikujesz. To prosty zabieg, który pomoże odświeżyć wizerunek Twojej marki i sprawi, że będziesz się wyróżniać. Możesz też zorganizować wiosenne wydarzenie: warsztaty albo jednodniową wiosenną wyprzedaż, którym będzie towarzyszyć oprawa w wybranych przez Ciebie wiosennych kolorach. Podczas wydarzenia możesz zaproponować bezpłatny wiosenny prezent przy zakupie lub zniżkę dla stałych klientów za przyprowadzenie znajomych lub polecenie. Warto też przemyśleć możliwość uczestnictwa online w takim wydarzeniu.

Fot. Coloured by gerbera

Promuj wiosenną ofertę

Wiosna to idealny czas na wymyślenie limitowanej oferty. W ten sposób dasz swoim klientom powód do zakupu większej ilości kwiatów w inne dni niż Walentynki, Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Stwórz kilka opcji w pastelowych kolorach, które będą dostępne tylko przez określony czas i promuj je jako limitowaną edycję. Klienci są bardziej skłonni do zakupu produktu z oferty ograniczonej czasowo, bo jeśli coś jest stale dostępne, to… nie ma powodu żeby to teraz kupować. Jeżeli coś nie jest w pełni dostępne, to atrakcyjność tej rzeczy w naszych oczach rośnie.

Otwórz się na nowe pomysły

Jednym z takich pomysłów może być współpraca z influencerami. W pierwszej chwili możesz pomyśleć, że to nie jest działanie dla lokalnej kwiaciarni, ale to nie prawda. Nie mówimy tu o wysoko opłacanych influencerach z ogromnymi zasięgami. Florysta może współpracować z osobą, która ma odbiorców na lokalnym rynku. Bardzo możliwe, że taką osobę znasz, ale nawet o tym nie wiesz. A może to jeden z Twoich klientów? Taka współpraca może być fantastycznym sposobem na budowanie rozpoznawalności i pokazanie klasy swoich usług. Influencer może oznaczać Cię w swoich mediach społecznościowych i promować w swoich relacjach. Nic nie stoi na przeszkodzie by zaproponować możliwość promowania swojej kwiaciarni w zamian za świeże kwiaty. Możesz zdecydować się stały kontrakt, albo jedynie przetestować taką współpracę. Nowych pomysłów trzeba szukać i sprawdzać czy dają efekty – najważniejsza jest otwartość umysłu.

Zaktualizuj informacje

Na koniec sprawy bardziej przyziemne. Sprawdź jakie informacje o Twojej firmie może znaleźć klient i zaktualizuj je. Nic bardziej denerwującego jak nieaktualne godziny otwarcia czy oferta walentynkowa “kusząca” klientów w marcu. Sprawdź profil swojej kwiaciarni w google (przy okazji sprawdź jakie masz opinie), przeglądnij dokładnie stronę www, sprawdź swoje profile w mediach społecznościowych, przeszukaj wszelkie katalogi firm. W razie potrzeby zaktualizuj daty, linki i dane kontaktowe, wyczyścić i uzupełnij listę kontaktów. Aktualizacja to też wymiana zdjęć na te, które są odpowiednie dla danej pory roku. Możesz więc pokazać kilka nowych, pięknych, wiosennych kompozycji czy bukietów na stronie głównej swojej strony www. Dla klienta, który tu od czasu do czasu zagląda będzie to informacja, że Twoja firma prężnie działa i ma ciekawą ofertę.

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl