W tym roku w ramach europejskiej, marketingowej inicjatywy Stars for Europe (SfE) mającej na celu promowanie poinsecji i czerpania radości z otaczania się tymi wyjątkowymi roślinami w okresie jesienno-zimowym, powstał pakiet informacji prasowych skierowany do przedstawicieli handlu detalicznego. W okresie świątecznym ułatwi on sprzedawcom kontakt z dziennikarzami i klientami w ich okolicy.


Reklama

Stars for Europe, jako odpowiedzialne i kompetentne źródło informacji na temat poinsecji, udostępnia sprzedawcom detalicznym liczne rozwiązania, które pomagają zwiększyć sprzedaż. Są wśród nich między innymi komunikaty prasowe, które właściciele sklepów mogą dostosować do swoich potrzeb. Obejmują one podstawowe tematy dotyczące m.in. pielęgnacji i podlewanie poinsecji, kalendarz adwentowy z ciekawostkami na temat tej niezwykłej rośliny czy zaproszenie na świąteczne wydarzenie. Dzięki nim ​​poinsecje są coraz bardzie powszechne i pożądane.

Dr Susanne Lux, przewodnicząca inicjatywy Stars for Europe, podkreśla: „Poinsecje mogą znacząco poprawić wyniki sprzedażowe przed świętami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że liczne ograniczenia w tym szalonym okresie w handlu detalicznym sprawiają, że nie wszystkie sklepy mają czas na promocję swojej oferty i poinsecji.”

„Nasze treści można dostosować do własnych potrzeb i łatwo nawiązać kontakt z lokalnymi mediami i konsumentami, podkreślając przyjemność obcowania wśród poinsecji. Ponieważ jesteśmy w sercu sezonu, chcemy, aby miłośnicy poinsecji i osoby, które dopiero zaczynają przygodą z tymi roślinami czerpali z nich radość a sprzedawcom zapewnić owocną sprzedaż.” – dodaje dr Lux.

Teksty prasowe dla sprzedawców detalicznych SfE można znaleźć na stronie: https://sfe-trade.com/pl

Najważniejsze wskazówki dotyczące optymalizacji lokalnych działań PR:

  • Poświęć czas na przygotowanie bazy dziennikarzy w lokalnej gazecie lub stacji radiowej. Wysłanie treści do właściwej osoby pomoże zwiększyć zasięg.
  • Nie wstydź się zapytać, czego potrzebują – przedstaw się i zaprezentuj swoją firmę. Poinformuj o tym, co przygotowujesz, a być może dowiesz się, jakie są możliwości podniesienia prestiżu Twojego sklepu.
  • Staraj się, aby komunikaty prasowe były krótkie i zwięzłe. Uwzględnij najważniejsze szczegóły w treści akapitu. Powinieneś zawrzeć dane kontaktowe i „wezwanie do działania”, aby czytelnicy wiedzieli, w  jaki sposób możesz im pomóc i co oferujesz.
  • Jeśli budżet na to pozwala, rozważ reklamę wspierającą Twoje działania.
  • Pamiętaj o wysyłaniu wiadomości z około 1-2 tygodniowym wyprzedzeniem, jednak nie za wcześnie, aby gdzieś nie umknęły. W przypadku planowanych wydarzeń (np. warsztatów, pokazów produktowych, spotkań świątecznych, promocji) przygotuj harmonogram działań – ogłoszenie, terminy, warunki udziału. 

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl