Walentynki są niezaprzeczalnie najbardziej pracowitym okresem w roku w każdej kwiaciarni. Te kilka dni pracy może zdecydować o utrzymaniu kwiaciarni przy życiu i o sukcesie w branży. Musisz zatem upewnić się, czy jesteś gotowa na realizację wszystkiego, co przyniosą Walentynki. Będzie to łatwiej zrobić mając szczegółowy plan, który uwzględnia wszystkie niezbędne szczegóły – w tym także trzy wymienione poniżej czynniki, które wpłyną na sprzedażowy sukces twojej kwiaciarni.

1. Wybierz sprawdzonego dostawcę kwiatów

Planowanie zakupów kwiatów, wybór asortymentu i ich dobór to oczywiście klucz do rozpoczęcia sprzedaży. Na nic się jednak zdadzą twoje plany, jeśli kwiaty nie dotrą na czas. Skuszenie się proponowaną przez dostawcę ceną nie zawsze gwarantuje realizację jednego z najważniejszych elementów twojego planu – terminowości dostaw. Bez niej cały twój plan pracy może się zawalić. Zanim zatem podejmiesz decyzję o wyborze swojego dostawcy na ten dzień, przetestuj wcześniej nie tylko jakość dostarczanych przez niego kwiatów, ale także jego niezawodność i elastyczność. Miej też na uwadze to, że w normalnych warunkach dostawcy kwiatów raczej nie mają problemów terminowością, ale w tych bardziej napiętych okresach – jak przed Walentynkami – może się okazać, że taki problem się nagle pojawi. Dlatego zawsze pilnuj swojego zamówienia, sprawdzaj na jakim jest etapie, dzwoń i dopytuj – wtedy jest szansa, że jeśli firma ma problem z realizacją dostaw kwiatów, to ciebie potraktuje priorytetowo. To właśnie te elementy pozwolą ci nie popełnić pierwszego błędu w przygotowaniach.

2. Przygotuj kampanię sprzedaży w social mediach i wesprzyj ją ofertą w swoim sklepie

Zacznijmy od najprostszych rzeczy, ale kluczowych w takim dniu.

  • Upewnij się, że wszystkie informacje biznesowe są aktualne. Sprawdź aktualność adresu i jego poprawność na mapach dojazdu (np. w „Twoja firma w Google”), godziny otwarcia, numery telefonów i odnośniki do strony www. Pamiętaj, że bardzo ważna jest tutaj także spójność w/w informacji we wszystkich możliwych kanałach i materiałach, zarówno cyfrowych jak i drukowanych.
  • Zaplanuj kampanię wyprzedażową, która może rozpocząć się już w styczniu. Pozwoli ona odświeżyć asortyment i zrobić miejsce na nowe wiosenne produkty. Dodatkowym atutem tego działania jest także wcześniejsze zainteresowanie ofertą twojej kwiaciarni i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
  • Uruchom kampanię przedsprzedażową zarówno w swoim sklepie, na stronie www oraz w social mediach. Pomyśl jak zachęcić klientów do wcześniejszego zamawiania kwiatów. Takie działanie na pewno pomoże ci lepiej zaplanować realizację zamówień i rozładuje ruch w kluczowym dniu.

3. Zapewnij sobie wsparcie

Kwiaciarnie to często firmy jedno lub kilku osobowe. Przygotowanie najbliższej rodziny – dorosłych, dorastających dzieci, małżonka – i postawienie ich w dyspozycji do pomocy może bardzo ułatwić pracę. Można też spróbować sięgnąć po byłych pracowników, szczególnie tych którzy zmienili swoje plany życiowe, ale dalej doskonale znają rzemiosło florystyczne. Wydeleguj osobę odpowiedzialną za logistykę wysyłek. Na co dzień nie jest ona potrzebna, ale w takim dniu sprawdzi się znakomicie.

Jeżeli już zapewniłaś sobie świetniej jakości kwiaty dostarczone na czas, kampanię e-commerce, działania w social mediach idą pełną parą, a armia przyjaznych ludzi chętnie cię wesprze w przygotowaniach, to sukces organizacyjny masz już prawie gwarantowany. Teraz czas na Walentynki! Powodzenia!!!

O autorze
Janusz Błaszczyk

Janusz Błaszczyk

Współzałożyciel i Redaktor Naczelny forumkwiatowe.pl - portalu dla florystów i nie tylko. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Z florystyką związany od 1989 roku. Na stałe mieszka i pracuje w Krakowie... Więcej o autorach ForumKwiatowe.pl...

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o