Florysta w Internecie

23/02/2016

 


Reklama

Jak zaprezentować  swoją firmę w Internecie, aby skuteczniej pozyskiwać klientów, nie tracąc przy tym czasu i energii na puste, nieefektywne działania?

Trzeba najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie jakie czynniki sprawiają, że po pierwsze klient dostrzega ofertę, po drugie zainteresuje się nią, i po trzecie podejmie decyzję o zakupie: złapie za słuchawkę i zadzwoni, albo przyjdzie osobiście, albo napisze maila z zapytaniem.

Powstaje zatem pytanie: CO KLIENT WIDZI?

Klient widzi to, czego nie odrzuci jego podświadomość w procesie segregacji i interpretacji informacji.

Co to znaczy? Żeby to wyjaśnić, trzeba najpierw powiedzieć, że każda informacja, obraz, dźwięk, każde doświadczenie i odczucie są odbierane przez nas nie tylko na poziomie świadomym ale również na tym podświadomym. Jak to działa?

Codziennie na poziomie świadomym dokonujemy wielu analiz. Porównujemy fakty. Kalkulujemy. Prowadzimy wewnętrzną dyskusję. Racjonalizujemy. W końcu dokonujemy oceny, którą potrafimy logicznie uzasadnić. Świetnie, ale dlaczego w ogóle analizujemy tę ofertę a nie inną, albo nie zajmujemy się czymkolwiek innym od analizowania ofert? Poza tym, biorąc pod uwagę natłok informacji jaki nas otacza, nie jesteśmy w stanie przemyśleć wszystkiego co do nas dociera, więc dlaczego pewne informacje wyławiamy uznając je za istotne i warte przemyślenia, a innych nawet nie zauważamy?

Tutaj wchodzi do akcji podświadomość. Ta obserwuje wszystko co pojawia się w naszym otoczeniu. W niej zapisane są nasze doświadczenia, pragnienia, sympatie, lęki, a nawet obraz tego jak postrzegamy siebie samych. Dzięki niej jesteśmy w stanie dosłownie widzieć wszystko, ale… o tym nie wiemy, bo jesteśmy zajęci myśleniem racjonalnym.

A jednak – widzimy tylko to, co pozwoli nam dostrzec nasza podświadomość. Segregując docierające do nas informacje działa jak filtr: przepuszcza tylko to, co uzna za istotne wiarygodne i bezpieczne dla nas.

Wiedza o tym co przeciętny odbiorca dostrzega przeglądając strony internetowe i jak należy podawać informacje aby pozyskać jego uwagę jest pierwszym krokiem do skutecznej komunikacji internetowej z klientem. O tym (i nie tylko…) opowiem na mojej prelekcji pt. Florysta w Internecie, która będzie miała miejsce na Targach Special Days w najbliższy czwartek, o godzinie 9.30 (pawilon 5A).

Zapraszam serdecznie,

Julia Błaszczyk

 

autor-julia-ekran

 

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl